Naar de toekomst kijken
Gedurende twee dagen kwamen internationale experts en topmanagers samen in Berlijn om over de huidige retailomstandigheden, aankomende tendensen en mogelijke uitdagingen te praten. Managers van Euronics, Amazon, Dixons en andere konden ideeën uitwisselen met mensen van Samsung, Sony, Panasonic en meer om zo te leren van andermans ervaringen.
De deelnemers moesten ook stemmen op belangrijke thema’s over de toekomst van de industrie, waaruit blijkt dat meer dan 80 % optimistisch ingesteld is over de verkoopscijfers van het komende jaar, maar bijna twee derde denkt dat het nog meer dan twee jaar zal duren voor de markt hersteld is.
De helft is wel wat minder positief ingesteld over de toekomst van fysieke winkels, maar hoopt dat dat gegeven winkeliers echter zal dwingen om nieuwe winkelervaringen uit te bouwen in de winkels zelf.
“De feedback die we na het evenement hebben gekregen, is enorm positief geweest. Meer dan 90 % van de aanwezigen heeft gezegd dat het (zeer) waarschijnlijk was dat ze bij een tweede conferentie volgend jaar weer aanwezig zouden zijn”, laat Chris Buecker, oprichter van de Europese TCG Retail Summit, weten. Hij voegde er ook meteen aan toe dat die tweede editie eind april 2015 zou plaatsvinden.