Met prijsverlagingen van 5% tot 30% op een selectie van 500 basisproducten wil Delhaize de inflatie te lijf gaan. De retailer voert ook de intensiteit van de promoties nog op.
‘Kleine Leeuwtjes’
Voor 500 dagelijkse basisproducten onder het huismerk verlaagt Delhaize vanaf 16 juni de prijzen met 5% tot 30%. Het gaat om een korf van de meest gekochte basisproducten, zoals groenten en fruit, pasta’s, dranken, wasmiddelen, hygiënische producten, maar ook dierenvoeding. De producten worden in de winkel goed herkenbaar aangeduid met ‘Kleine Leeuwtjes’.
Het gaat niet om een tijdelijke stunt, benadrukt CEO Xavier Piesvaux: “In tijden van hoge inflatie kunnen we niet onverschillig toekijken hoe sommige statistieken aantonen dat het risico bestaat dat de consument zijn toevlucht neemt tot minderwaardig en minder gezonde producten. In geen geval doen wij toegevingen op de kwaliteit, maar wij verlagen wel bewust onze marges om onze klanten betere prijzen te kunnen bieden.”
Huismerken vertegenwoordigden al 50% van de boodschappen bij Delhaize, en dat cijfer is de laatste maanden met nog eens 10% gestegen. Delhaize intensiveert de promoties zoals 1 + 1 gratis en biedt SuperPlus-kaarthouders een permanente korting tot 15% op 5.000 producten met een Nutri-Score A of B.