125 inschrijvingen
Voor de verkiezing van beste webwinkel van België schreven dit jaar 125 webwinkels zich in. Vente-Exclusive.com ging lopen met de BeCommerce Overall Award, “omwille van de bekendheid bij het grote publiek en omwille van de uitzonderlijke resultaten van het voorbije jaar.”
Voor de eerste keer werd er ook een ‘Start-up’ Starter Award uitgereikt. Die ging naar Carré Noir, een online winkel die zich specialiseert in het verkopen van chocolade. Pizza.be won de Mobile Award, de prijs voor de commerciële website met de beste mobiele interface. Sarenza.be won de Cross Border Award voor beste grensoverschrijdende winkel, Yves Rocher de Green Award en Close-up.be, de kleding winkel van Katja Retsin, won de Starters Award.
In totaal werden er 17 prijzen uitgereikt, waarvan twaalf werden verkozen door de consument. Zo’n 40.000 consumenten brachten hun stem uit in twaalf categorieën. De publieksprijzen gingen onder andere naar Wijnvoordeel.be, Unigro.be, Belfius.be en Lensonline.be.