Outspot groeit uit tot één van de grootste Europese platforms voor ‘flashdeals’: na de acquisitie van de Spaanse e-commercespeler MeQuedoUno is de Belgische specialist in tijdelijke aanbiedingen al actief in tien landen.
“Marktleider worden”
Uitzonderlijke promoties die gedurende een zeer beperkte tijd lopen: dat is al sinds 2008 het domein van het Belgische Outspot. Leden vinden op de website een waaier aan producten, reizen en belevenissen tegen uitzonderlijke prijzen. Het aanbod gaat van dekbedden tot planten of hotelovernachtingen. Een AI-systeem bezorgt de zowat tien miljoen leden relevante aanbiedingen.
Outspot is intussen goed voor een jaaromzet van 24 miljoen euro, waarvan één derde in België wordt gerealiseerd. Het platform groeide de afgelopen jaren sterk door overnames, waaronder Dealdigger, 6Deals en Dealpatrol in Nederland, Groupalia in Italië en Trend Corner in Frankrijk. Nu neemt het Belgische bedrijf ook het Spaanse e-commerceplatform MeQuedoUno over, een flashdealshop met meer dan een half miljoen actieve leden.
Outspot is nu actief in tien Europese landen: naast België en buurlanden Duitsland, Frankrijk en Nederland zijn dat ook Ierland, Italië, Oostenrijk, Polen, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. “We hebben met Outspot de ambitie om marktleider te worden in Europa, en deze overname is een mooie nieuwe stap in die richting”, zegt oprichter en zaakvoerder Stefan Van Overbeke.