Herstructurering en WK voetbal
De EBIT (winst voor interesten en belastingen) van Puma daalde in het eerste kwartaal met ongeveer een kwart ten opzichte van een jaar geleden. Vorig jaar haalde Puma nog 79 miljoen euro op, terwijl Puma het dit jaar moest stellen met 59 miljoen euro. Wel was de daling binnen de verwachtingen van analisten. Puma verwacht dit jaar zelf evenveel omzet te halen als in 2013, al daalde de kwartaalomzet met 0,5 procent na koerswisseleffecten, naar 726 miljoen euro.
Puma, dat voor 84 procent in handen is van de luxegroep Kering, zit al sinds 2009 in een herstructurering. Tegen het midden van dit jaar wil het een nieuw e-commerceplatform lanceren en in het vierde kwartaal zal er in Dubai een winkel openen met een nieuw concept. Kering zegt dat het geen nieuw sportmerk zal binnenhalen tot Puma terug op het juiste pad staat.
Puma zal op het aankomende wereldkampioenschap voetbal in Brazilië de concurrentie aangaan met de twee grootste sportmerken ter wereld, Nike en Adidas. Het sponsort de outfits van acht voetbalteams, evenveel als Adidas. Adidas levert weliswaar ook de officiële bal, terwijl Nike het doet met negen teams, waaronder het gastland.