Beleving centraal
Tot 6 juni mogen handelaars zich inschrijven voor de Mercuriusprijs, de prijs voor het beste winkelconcept van Comeos. Uit alle inzendingen zal de handelsfederatie dan tien genomineerden kiezen, waarna enkele mystery shoppers naar de winkels worden gestuurd. Zo wil Comeos de ingezonden dossiers toetsen aan de werkelijkheid.
Om de tien genomineerden uit te kiezen, doet Comeos beroep op een zevenkoppige jury met retailexperts, zoals Gino Van Ossel van de Vlerick Business School, trendwatcher Nathalie Bekx van Trendhuis en economisch journalist Jean-François Sacré van L’Echo. Juryvoorzitter is dit jaar marketingconsulente en -docente Aline Julià.
“De jury is op zoek naar winkels waarin beleving centraal staat, die clicks in hun winkelconcept integreren of met een aanbod of prijs zo uniek dat ze de uitstraling van de winkel(s) bepalen. Ook handelaars die duurzaamheid relevant maken voor hun klanten, opvallen door het enthousiasme en de vakkennis van hun personeel of waarbij het gebouw en de inrichting van de winkels op zich al voor differentiatie zorgen, maken kans op de prijs”, stelt Comeos.