Al 8.000 pda’s in oktober
In een eerste fase wil Colruyt met de pda zijn werkprocessen verder optimaliseren: hoe correcter de stock, hoe beter de klanten bediend worden. De warenhuisgroep is al volop bezig met de uitrol: momenteel zijn er immers al meer dan 900 pda’s in gebruik, tegen oktober moeten het er zowat 8.0000 zijn.
“Elke medewerker heeft een pda op zak. Hij kan er op elk moment stocktellingen mee ingeven of prijsetiketten mee scannen om te controleren of de prijzen overeenstemmen met die aan de kassa”, zegt kassaverantwoordelijke Tom De Bock van Colruyt Zelzate. “Zo deden we in een maand tijd dubbel zo veel prijscontroles in onze winkel, zo’n 11.000 in totaal.”
Ook makkelijke communicatie
Bovendien wil de warenhuisgroep dat zijn personeelsleden bij een leeg rek meteen kunnen controleren of de producten nog aanwezig zijn in het magazijn zonder zich extra te moeten verplaatsen.
Ook zullen ze elkaar met de pda makkelijker kunnen contacteren, zonder dat ze naar een telefoon of intercom in de winkel moeten lopen. Colruyt laat ook de mogelijkheid open dat het personeel zelf met voorstellen van nieuwe toepassingen komt.