Instapmode aan dito prijzen
De zopas geopende F21 Red is ruim 1.650 m² groot en werd geopend in het nieuwe Azalea Shopping Center in South Gate, in een dichtbevolkte arbeidersbuurt ten zuiden van Los Angeles. Het aangeboden assortiment is er opvallend goedkoop: dameshemdjes van 1,3 euro, T-shirts van 2,8 euro en jeansbroeken van 5,6 euro: weggeefprijzen, zeg maar. Wel biedt de groep er ook een kleinere selectie van zijn ‘normale’ gamma aan.
“We zijn blij dat we onze eerste F21 Red-winkel in het Azalea Shopping Center kunnen openen”, zegt CEO Don Chang, die Forever 21 in 1984 oprichtte. “Dankzij F21 Red kunnen we de stijlen die onze klanten zoeken nu aanbieden in grotere hoeveelheden, met dezelfde kwaliteit waar Forever 21 voor bekend staat en tegen absolute instapprijzen.”
Pilootwinkel
Of er nog F21 Red-vestigingen bijkomen, is vooralsnog niet duidelijk: “We nemen het gewoon zoals het komt”, vertelt vice-president Jeffrey Gomez aan WWD. “We willen eerst zien hoe de respons is van de klanten en hoe het concept voor ons werkt. We beslissen daarna wel hoe de toekomst eruit ziet.”
Forever 21 telt intussen al meer dan 600 vestigingen wereldwijd en draait een omzet van om en bij de 3 miljard euro. Daarmee is het een van de grootste modemerken die het veiligheidsakkoord voor Bangladesh niet tekende.