Grootschalig consumentenonderzoek
RetailDetail organiseert samen met BD, myShopi en hun partners voor de tweede keer de verkiezing van de “Beste Folder van het Jaar” in België. Vanaf september nemen de beste folders van het land het weer tegen elkaar op om de ultieme bekroning: die van de consument enerzijds en van een professionele vakjury anderzijds.
Voor retailers is dat ook het moment bij uitstek om te ontdekken wat de Belgen nu eigenlijk vinden van hun folders en of ze zich voldoende aangesproken voelen door de blaadjes die in hun brievenbus vallen. Zo gaat de verkiezing van de “Beste Folder van het Jaar” gepaard met een grootschalig consumentenonderzoek in België inzake folders, waarbij elke deelnemende retailer zijn eigen waarderingscijfers kan bekomen, alsook benchmarks binnen zijn categorie.
Meest geliefde en meest creatieve folder
Hoe gaat de verkiezing in zijn werk? Elke retailketen, zowel regionaal als nationaal, kan zich inschrijven om deel te nemen, waarna de consumenten van 1 september tot 30 oktober kunnen stemmen welke folder volgens hen de beste is. Zo laat de wedstrijd retailers ook toe om hun klanten te activeren en krijgt elke deelnemer gegarandeerd heel wat positieve media-aandacht.
Vervolgens is er nog een evaluatie door een professionele vakjury, die een vakjuryprijs uitreikt voor de meest creatieve folder. Op de RetailDetail Night 2014 wordt uiteindelijk bekendgemaakt wie bovenop de acht sectorcategorieën de eindoverwinning heeft behaald en wie zich met andere woorden de trotse uitgever mag noemen van de “Beste Folder van het Jaar”.