De Mercuriusprijs, de meest prestigieuze bekroning in de retail, focust dit jaar meer dan ooit op innovatie in de brede zin. De jury kijkt uit naar uw dossier: inschrijven kan nog tot en met 17 juni.
Symbool voor de innovatiekracht van de hele sector
Met de Mercuriusprijs bekroont handelsfederatie Comeos al meer dan dertig jaar durf en vernieuwing in de retailsector. Vorig jaar ging de prijs naar de Eco-Score, het label dat shoppers in één oogopslag informeert over de milieu-impact van een product. Colruyt Group introduceerde het concept begin 2021 in ons land.
Misschien wordt uw bedrijf wel de winnaar in 2022? Een professionele en onafhankelijke jury beoordeelt alle inzendingen. Juryvoorzitter Gino Van Ossel beklemtoont dat vernieuwing kan slaan op alle aspecten van de bedrijfsvoering: “Het gaat dus niet enkel om nieuwe winkelconcepten of vernieuwende webshops, maar ook de manier van handel drijven kan innovatief en inspirerend zijn. Denk maar aan fast commerce, het huren van goederen in plaats van kopen, tweedehands combineren met nieuw, hergebruik van goederen en verpakkingen stimuleren, evolueren van retailer naar platform… Kortom: Wij gaan op zoek een handelaars wiens inspanningen rond innovatie symbool staan voor de innovatiekracht van de hele sector.”
Inschrijven voor de Mercuriusprijs kan nog tot en met 17 juni via de website www.mercuriusprijs.be.