Je blik verruimen is cruciaal om je strategie vernieuwend te houden. Onze internationale retailhunts zijn de brandstof voor de vernieuwing van je eigen plannen en business.
Onder begeleiding van én met inzichten door Jorg Snoeck, Founder van RetailDetail, verken je een internationale hoofdstad, ontdek je de retail hoofdpunten en kun je exclusief netwerken met de Captains of Industry.
Met RetailDetail op retailhunt in Japan
Laat je verrassen door retail zoals je het nog niet eerder hebt gezien in Tokio, de grootste en drukste stad ter wereld. Een confronterende en leerrijke ervaring! De Japanse shopper loopt immers vooruit op de ‘fast & slow’ shoppingtrends die we ook in Europa steeds nadrukkelijker zien opduiken.
Enerzijds is het een techverslaafde ‘mobile first’ consument, een gehaaste grootstedeling die op z’n wenken bediend wordt door unieke convenienceconcepten in retail en on-the-go. Denk robotrestaurants, kassaloze gemakswinkels, augmented en virtual reality, artificiële intelligentie…
Anderzijds is die consument veeleisend, kwaliteitsbewust en gevoelig voor tijdloze en uitgepuurde vormgeving. Mode, design, technologie en gastronomie zetten de toon in gesofisticeerde en geconnecteerde winkelconcepten.
Niet voor niets is Japan de thuishaven van baanbrekende retailgroepen die nu de wereld veroveren: Uniqlo, Muji, Rakuten, Fast Retailing, 7-Eleven… Omgekeerd openen westerse luxemerken schitterende flagshipstores in de grote Japanse steden.
Proef van een unieke mix, beleef een verbazende ontdekkingstocht met RetailDetail!