Albert Heijn is in gesprek met de verpakkingsvrije websupermarkt Pieter Pot. De twee formules gaan mogelijk samenwerken, zodat het aanbod van Pieter Pot ook bij AH in de rekken kan liggen.
AH begint met verpakkingsvrij
Albert Heijn gaat voorzichtig van start met verpakkingsvrije boodschappen: in een vestiging in Rotterdam zijn een zeventigtal verpakkingsvrije bulkproducten opgenomen in het assortiment. Klanten kunnen er hun eigen herbruikbare verpakkingen vullen, bij voorkeur glazen potten of doosjes. Dit jaar moet het initiatief naar nog vijftig andere winkels worden uitgerold, vertelt duurzaamheidsdirecteur Laura Jungmann in een podcast van BNR. Andere supermarktketens zoals Carrefour hebben al langer een bulkaanbod.
Tegelijk voert Albert Heijn gesprekken met Pieter Pot, een online supermarkt die alleen verpakkingsvrije boodschappen aanbiedt. De websupermarkt ging vorig jaar ook in België van start. Een toekomst voor fysieke Pieter Pot-supermarkten ziet CEO Joeri Schoemaker niet, maar de ondernemer heeft wel interesse in een samenwerking met AH.
“Als je bij een Albert Heijn om de hoek even een paar nieuwe potten kan halen van Pieter Pot en die bij je volgende bestelling weer bij ons kunt inleveren, voegt dat gemak toe”, klinkt het. Pieter Pot werkt ook aan een verdere uitbreiding van het assortiment: over een paar maanden kunnen consumenten er ook verse producten kopen.