Albert Heijn breidt zijn bezorgopties uit in samenwerking met Deliveroo en Thuisbezorgd.nl: klanten krijgen binnen het halfuur de boodschappen aan huis. De retailer legt daarbij de nadruk op een vers en gezond assortiment.
Eerst in Amsterdam
Bestelplatforms Deliveroo en Thuisbezorgd.nl gaan voortaan dagelijkse boodschappen aan huis bezorgen vanuit de winkels van Albert Heijn. Klanten hebben de keuze uit een assortiment van 1200 artikelen, waaronder verspakketten, pureersoepen, biologische producten en producten met een Nutri-Score A of B. De retailer wil het makkelijker maken om op het laatste moment te kiezen voor een gezonde maaltijd.
De bestellingen worden in de winkels klaargezet en vervolgens door fietskoeriers van Thuisbezorgd.nl of Deliveroo bij klanten binnen het halfuur thuisbezorgd. De service start volgende week vanuit twee winkels in Amsterdam en zal daarna bij succes verder worden uitgerold. Albert Heijn zag vorig jaar zijn e-commerceomzet groeien met 35% en schaalt daarom de bezorgmogelijkheden en de capaciteit continu op.
Samenwerkingen tussen koerierbedrijven en supermarktketens zijn overigens een trend in heel Europa. Recent startte een samenwerking tussen Jumbo en Gorillas in Antwerpen, terwijl Carrefour al een tijdje samenwerkt met Deliveroo en Uber Eats.