“E-mailmarketing levert meer op dan het kost”
Alle grote webwinkels doen vandaag aan e-mailmarketing: of het nu gaat om actiemails, reguliere e-mailnieuwsbrieven tot orderbevestigingsmails of zelfs e-mails rond ‘product reviews’, alle toonaangevende spelers op de markt doen er wel iets mee. “Dat doen ze natuurlijk niet voor niets; ze weten namelijk dat e-mailmarketing meer oplevert dan dat het kost”, observeert MailPlus, de meest gebruikte professionele e-mailmarketingapplicatie in Nederland voor het midden- en topsegment.
De aanbieder merkt echter tegelijkertijd dat er toch nog veel kleine, middelgrote of beginnende webwinkels zijn die e-mailmarketing helemaal niet of onvoldoende inzetten. Uit gesprekken die Mailplus met deze webwinkeliers had, blijkt dat dit komt door verschillende factoren: gebrek aan kennis, gebrek aan tijd en het ontbreken van een gebruiksvriendelijke en betaalbare e-mailmarketingoplossing.
Van mailopbouw tot wetgeving
Daarom heeft de softwareaanbieder, specifiek voor deze startende groep webwinkeliers, een gratis ‘white paper’ geschreven met 28 handige tips. In de paper vind je:
- Tips om je e-mailbestand op te bouwen
- Tips voor een sterke e-mail
- Informatie over het verzenden van mailings
- Hoe je respons het best kan verwerken
- De belangrijkste wetgeving rond e-mailmarketing
“Wil je gaan starten met e-mailmarketing? Dan is dit ‘white paper’ een goede basis. Natuurlijk is er veel meer te vertellen, maar we houden het bewust beperkt. De allerbelangrijkste tips voor webwinkeliers die willen starten met e-mailmarketing staan erin,” klinkt het bij Mailplus.
MailPlus bestaat dit jaar 10 jaar en wordt inmiddels door meer dan 5.000 gebruikers ingezet als e-mailmarketingoplossing. De software van MailPlus wordt in eigen beheer ontwikkeld onder het motto ‘one size fits non’. Zo heeft MailPlus specifieke oplossingen voor webwinkeliers, marketeers en franchiseformules.