De winkel van DreamLand in Wilrijk werd de afgelopen maanden helemaal gerenoveerd. In het vernieuwde winkelconcept is nu meer ruimte voor beleving en voor online bestellingen.
Op de verjaardagstroon
De speelgoedwinkel langs de Boomsesteenweg in het Antwerpse district kreeg een compleet nieuwe look: in het nieuwe winkelconcept staan kinderen centraal, aldus divisiemanager verkoop Danny Jenquin. De jonge consumenten kunnen bijvoorbeeld fietsjes en steps uittesten op een fietsparcours, terwijl ook de “verjaardagsbel” in een nieuw jasje werd gestoken. Jarige kinderen kunnen op de bel drukken, waarna er een verjaardagsliedje start. De jarige mag plaatsnemen op een troon en wordt in de bloemetjes gezet door de winkelmedewerkers.
“De aangepaste aanduidingen in de winkel zorgen voor een rustigere uitstraling”, legt Jenquin verder uit. Lagere rekken geven een beter overzicht en de winkel werd ingedeeld in verschillende “werelden”, zoals gezelschapsspellen of baby- & peuterspeelgoed. Aan de ingang komt ook een duidelijk afgebakende afhaalzone, waar klanten hun online bestelling snel kunnen oppikken en afrekenen. DreamLand blijft naar eigen zeggen geloven in een combinatie van “clicks & bricks”, waarbij de fysieke winkels en de webshop elkaar versterken.
Hoewel het assortiment gelijk bleef, werd de oppervlakte van de winkel uiteindelijk kleiner dan voorheen. Dat was nodig, omdat zusterketen DreamBaby in juni haar intrek neemt in de vrijgekomen ruimte. Beide formules krijgen een aparte ingang, maar delen hetzelfde pand. In een ander gebouw op dezelfde locatie huist met Bio-Planet overigens ook nog een derde dochter van de Colruyt-groep.