Sneakermerk Skechers lanceert zijn eigen e-commerceplatform in de Benelux: shoppers kunnen voortaan terecht op de nieuwe websites skechers.be en skechers.nl.
Direct-to-consumer strategie
Voor het eerst heeft Skechers een e-commercesite onder eigen merknaam in de Benelux. Het merk was online al wel verkrijgbaar bij bol.com, Zalando en in de webshops van multimerkenschoenketens als Torfs, Perry of Ziengs, maar met de lancering van dit nieuwe e-commerceplatform zet het merk een grote stap op het vlak van ‘direct-to-consumer’ activiteiten in de Benelux.
“Zo’n webshop is voor ons een extra troef. Het biedt Skechers de mogelijkheid om het merk te presenteren, collecties te introduceren en zich te richten op een breder scala van consumenten in de Benelux die misschien niet zo makkelijk de weg vinden naar de winkels”, zegt algemeen directeur Maurice van Berkel.
De lancering van de Benelux-webshop past in de internationale direct-to-consumerstrategie van het merk. Skechers zag de online activiteiten tijdens de pandemie fors toenemen en denkt daarom dat voortdurende investeringen in de digitale en e-commerce ruimte noodzakelijk zijn. “Dit geeft consumenten de keuze om te winkelen waar en wanneer zij dat het prettigst vinden, of dat nu is vanuit huis of in onze fysieke winkels”, zegt operationeel directeur David Weinberg.