Inés Franke komt aan het hoofd te staan van Iglo België, een dochteronderneming van diepvriesgroep Nomad Foods. Ze volgt Philipp Kluck op, die de Duitse tak gaat leiden.
Internationale ervaring
Kluck leidde Iglo België sinds april 2019. Hij stond onder andere in voor de succesvolle rebranding van aardappelmerk Lutosa naar Belviva en kon mooie resultaten voorleggen: Iglo was het sterkst groeiende bedrijf in de Belgische FMCG-industrie in 2020, met een groei van 22,9%. Ook in 2021 groeide het marktaandeel van het bedrijf in haast alle categorieën. Nu wordt hij beloond met een mooie promotie tot algemeen manager van Iglo Duitsland.
Zijn opvolger is Inés Franke, die twintig jaar internationale ervaring heeft in de FMCG-sector. Ze komt over van Kellogg, waar ze de commerciële strategie aanstuurde voor het departement ontbijtgranen en snacks in Europa en Rusland. Eerder werkte ze als marketingdirecteur Benelux bij RB.
“Voortbouwend op de sterke fundamenten die Philipp Kluck en het hele team de afgelopen jaren hebben gelegd, kijk ik ernaar uit om ons bedrijf verder te laten groeien en tegelijkertijd de wereld betere (diepvries!) voeding te bieden”, verklaart ze.