Torfs wil kinderen actief betrekken bij het koopproces, ook online: de schoenenketen lanceert daarom een app waarmee de jongste klanten makkelijk hun favoriete schoenen kunnen vinden in de webshop.
Artificiële intelligentie
Mascottes Milo & Mila, twee bijtjes, helpen de kinderen om hun favoriete schoenen te vinden in het grote aanbod, al dan niet samen met hun (groot)ouders. Dat gebeurt eenvoudig via gebruiksvriendelijke en intuïtieve drop-down-menu’s, schuifbalken en “Duim omhoog”/”Duim omlaag”-knoppen.
“In onze winkels scannen kinderen de maat en pasvorm van hun voetjes in onze voetmeetmachine, gaan ze in het rek zelf op zoek naar hun maat aan de hand van maatkaartjes en stellen ze een top drie van hun favoriete schoenen samen”, zegt CEO Wouter Torfs. Ook online wil de retailer zijn jongste klanten diezelfde actieve rol kunnen geven.
De shoppingassistent werd gebouwd door de Belgische start-up Froomle. Met behulp van artificiële intelligentie biedt de toepassing geautomatiseerde aanbevelingen en een gepersonaliseerde klantervaring.