Hunkemöller heeft een officiële webshop geopend in de Verenigde Staten. Amerikaanse klanten krijgen toegang tot de volledige collectie van het Nederlandse lingeriemerk.
Digitalisering
De onderneming, die momenteel zo’n 900 winkels en 15 e-commercesites in 20 landen heeft, wil haar boodschap van diversiteit en duurzaamheid naar de Verenigde Staten brengen via haar reeks voortdurend evoluerende collecties en submerken die verschillende doelgroepen moeten aanspreken. “Hunkemoller heeft duidelijke waarden waarbij inclusie en diversiteit zeer belangrijk zijn. Wij geloven dat alle vrouwen in staat moeten zijn om modieuze lingerie te dragen”, zegt CEO Philip Mountford.
Sinds het uitbreken van de coronacrisis heeft Hunkemöller zijn digitale strategie versneld. Onlangs lanceerde het merk zijn collectie via multibrand warenhuisketen Nordstorm. Volgens Mountford zijn de resultaten tijdens de eerste weken “zeer veelbelovend”.
Om belangrijke collecties te creëren en promoten werkte Hunkemöller de voorbije jaren samen met bekende figuren als Lucy Hale (2021), Doutzen Kroes (2016 – 2020), Duckie Thot (2020) en Pamela Reif (2018). Voor dit jaar heeft het label al verschillende beroemdheden vastgelegd met een stevige Amerikaanse aanhang.