Populaire (en dus lucratieve) superheld
“Spider-Man is één van de populairste figuren onder alle Marvel-fans, van jong tot oud. Het succes van de Amazing Spider-Man-films en de Ultimate Spider-Man-serie op Disney Channel zijn niet te ontkennen”, zegt Serge Van Eyck, chief marketing officer van The Walt Disney Company BeLux.
De tijdelijke winkel zal open zijn van 4 tot 19 april (in volle paasvakantie dus) en zal een ruim aanbod aan gadgets verkopen, inclusief minder alledaagse producten, zoals tenten, tuinsetjes en zelfs het gloednieuwe Philips-gamma lampjes van Spider-Man.
Tegelijk krijgt de winkel ook een hoog ‘fun’-gehalte: de bezoeker zal er zelfs letterlijk de muur kunnen oplopen, net zoals de populaire superheld. Tijdens de feestelijke opening zal Spider-Man bovendien uiteraard zelf aanwezig zijn en mag iedereen met hem op de foto.
Samenwerkingsverband
Achter de nieuwste pop-up store zit de bvba Pronel, het bedrijf achter de succesvolle pop-upwinkels van One Direction, de zogenaamde 1D World pop-up stores in Nederland, België en Frankrijk.
“Door het enorme succes van deze pop-upshops zijn we met Sony Pictures en Marvel op het idee gekomen om de Spider-Man en de Marvel-community aan te spreken en hen de eerste Amazing Spider-Man pop-up store ter wereld aan te bieden“, zegt Dirk Timmerman, verantwoordelijk voor de pop-upwinkels bij Pronel. “En we kijken vooruit, want er zijn nog merken waarmee we pop-upwinkels kunnen opstarten.”