Volledige kassabon bekeken
De nieuwe prijsvergelijker is niet helemaal vernieuwend, want die vergelijkt nog steeds de prijzen van Wal-Mart met de prijzen bij andere retailers. Vindt die elders een lagere prijs, krijgen klanten het verschil terugbetaald. Het grootste verschil is echter dat de applicatie het werk nu doet voor de klant, daar waar de klant vroeger zelf op zoek moest gaan. De stap om aan prijsvergelijking te doen wordt zo een stap kleiner.
Wanneer een consument gebruik wil maken van Savings Catcher, moet hij enkel het transactienummer van de kassabon invoeren. Het programma gaat dan zelf op zoek naar prijzen bij concurrenten en geeft aan waar de klant geld terug moet krijgen van Wal-Mart. Zo wordt dus niet slechts één product bekeken, maar meteen de hele aankoop van een klant.
Klant ‘verplicht’ te kopen bij Wal-Mart
Het slimme aan deze tool is dat gebruikers sowieso eerst iets moeten kopen bij Wal-Mart, want voor de aankoop op onderzoek gaan is onmogelijk. Zelfs als Wal-Mart een verschil moet terugbetalen zijn ze dus zeker van de aankoop, waardoor deze prijsvergelijker een handige manier wordt om klanten te lokken. Daarnaast moet je ook inloggen op de applicatie en kan Wal-Mart dus je winkelgewoontes nog beter opvolgen.
Voorlopig wordt Savings Catcher nog maar bij zeven winkels van Wal-Mart gebruikt, onder andere in Dallas, Huntsville, Minneapolis en San Diego. Wal-Mart heeft nog niet gezegd of het nog zal uitbreiden in de nabije toekomst. Het systeem kan niettemin ook voor andere retailers een inspiratiebron vormen om ‘showroomers’ te slim af te zijn…