Nieuwe look en innovaties
Om het nieuwe elan waar IJsboerke zich momenteel in bevindt, werd er vandaag ook een nieuwe huisstijl voorgesteld. Daar hoort een nieuw logo bij, nieuwe verpakkingen en een nieuwe website.
“Het IJsboerke-assortiment in het retailsegment werd volledig in een nieuw jasje gestoken en uitgebreid met 12 nieuwe innovaties. Bovendien lanceren we als kers op de taart eerstdaags in de supermarkt vier 200 ml-cups met verrassende smaken, de kleine versie van onze bekende 2,5 l en 1 l ijsdozen”, zegt CEO Peter Janssen.
Daarnaast zal er ook nog steeds worden ingezet op samenwerkingen met Belgische bedrijven, zoals Studio 100, VRT en Jules Destrooper. “We zijn steeds op zoek naar innovatieve samenwerkingen met merken die net als ons, kwaliteit hoog in het vaandel dragen”, zegt Peter Janssen.
De Belgische verankering blijkt ook uit de inkoopstrategie: “De meerderheid van onze grondstoffen en verpakkingen is trouwens afkomstig uit België.”
40 miljoen liter ijs
De overname van IJsboerke was voor Glacio een perfecte opportuniteit om hun markt uit te breiden, aangezien IJsboerke zowel qua markt als qua assortiment minimaal botst met die van Glacio.
“Deze match is zowel op nationaal als internationaal niveau een sterk concurrentieel voordeel doordat we grotere volumes kunnen afzetten“, aldus CFO Werner Van Springel. Zo kan Glacio op de productielijnen van IJsboerke nu ook producten voor de exportmarkten gaan maken, met weliswaar een totaal andere receptuur maar in dezelfde vormen.
“In 2014 zullen we meer dan 40 miljoen liter ijs produceren. We verwachten voor 2014 voor de hele Glacio Group dan ook een omzetstijging van meer dan 20% (van 70 miljoen euro naar 90 miljoen euro). En tegen eind 2014 wordt een uitbreiding van de tewerkstelling verwacht naar 500 medewerkers”, klinkt het vol vertrouwen.
Volgens een studie van AC Nielsen steeg het marktaandeel van IJsboerke vorig jaar van 19,6 naar 21 procent in het retailsegment in België. Die groei wil het dit jaar doorzetten door te blijven innoveren.