Geen marketingstunt
Toen ene Dallas Penn zondag een promocode van liefst 65% korting op de kop tikte en die via Twitter en Instagram deelde, ontstond een ware stormloop naar de webshop van Ralph Lauren; zeker toen de code ook nog eens opdook op populaire kortingsites als Slickdeals.net.
Hoewel velen dachten aan een marketingstunt, wordt dat bij het bedrijf ontkend: “Gisteravond werd een speciale kortingcode voor personeelsleden online gedeeld zonder de toestemming van het bedrijf. De code is sindsdien gedeactiveerd.” Blijkbaar zou een werkneemster de code aan een vriend hebben doorgegeven, die ze op zijn beurt naar een andere vriend zou hebben gemaild, enzovoort.
Volgens Amerikaanse media zou Ralph Lauren het gros van de bestellingen gehonoreerd hebben , mét de 65% korting dus. Zolang het bedrag enigszins binnen de perken bleef tenminste, want blijkbaar zou de webshop de aankoop van draagtassen boven de 1.000 dollar of van een kandelaar van 5.700 dollar toch hebben geannuleerd.
Al kon dat de pret van de fans niet drukken: die postten intussen al honderden foto’s van hun aankopen op de sociale media.