Grootste groei in retail
In het vierde kwartaal van 2013 steeg de omzet van Hugo Boss met zeven procent naar 649 miljoen euro. Vooral in Europa steeg de omzet sterk (+13%), in de Amerika’s (+9%) en Azië (+5%) lag de groei iets lager. De verkoop in de groothandel steeg met één procent, terwijl de retailverkoop met zeventien procent steeg. In de eigen winkels steeg de omzet met drie procent in het vierde kwartaal.
Voor het volledige boekjaar 2013 groeide de omzet met vier procent naar 2,43 miljard euro. Daardoor kwam de nettowinst zeven procent hoger uit, op 333,4 miljoen euro. Die groei had het bedrijf te danken aan de retailverkopen, die met 18 procent stegen: de groothandelsinkomsten daalden immers met zes procent.
Groei verderzetten en overtreffen in 2014
Het grootste deel van de omzet werd in Europa gehaald, waar er een omzetstijging was over het hele jaar van zeven procent naar 1,46 miljard euro. Vooral Groot-Brittannië en Frankrijk toonden een grote groei in 2013. De omzet in de Amerika’s kwam uit op 570 miljoen euro (+6%) en in Azië werd er voor 346,8 miljoen euro verkocht (+4%).
Voor 2014 verwacht Hugo Boss een hoge enkelcijferige groei, waarmee het zijn prestaties van dit jaar wil overtreffen, in alle regio’s te groeien en opnieuw een hoge groei te kennen in de retailomzet. Daarom komen er ook vijftig nieuwe eigen winkels. Tegen 2015 verwacht Hugo Boss ongeveer 3 miljard euro aan omzet te draaien.