“We zijn goed in kleding”
De Nederlandse country manager Myrna Walsarie bevestigde gisteren dat nieuws bij de opening van een nieuw fulfilmentcenter voor de Nederlandse markt in Mönchengladbach. “We zijn goed in kleding en daar willen we ons dan ook op concentreren”, zei Walsarie aan Twinkle.
Zalando biedt pas sinds twee jaar woonartikelen aan in zijn online winkel, vooral van merken waar het ook kledij van verkoopt. Zalando zegt nu nog actief te zijn in vijf categorieën: kleding, accessoires, sport, schoenen en premium. Die laatste bevat de duurdere producten uit de andere vier categorieën.
Zalando zal wel verder blijven investeren in zijn sport- en premiumcategorieën. Bij sport draait het dan vooral om sportkledij en minder om sportartikelen. Om premium op Zalando een extra boost te geven, werd onlangs Emeza.de uit de lucht gehaald. Die zusteronderneming van Zalando focuste op het hogere segment van de markt, maar werd na amper een jaar terug gesloten. Klanten van Emeza worden nu doorgestuurd naar Zalando.