Elektroketen Krëfel opent zaterdag 6 november een nieuwe, 1000 m² grote stadswinkel in het centrum van Brussel. De retailer serveert er koffie en broodjes en voorziet een taxidienst voor klanten zonder auto.
Van en voor Brusselaars
De nieuwe winkel, die zich aan de Guldenvlieslaan in Elsene bevindt, is de 75ste in België en de vierde vestiging van Krëfel in de 19 gemeenten, na Anderlecht, Oudergem en Evere. In elk geval kan je er niet naast kijken: de gevel is versierd met een reusachtig werk van een duo Belgische kunstenaars, Jérôme Meynen en Antoine Detaille, ook bekend als Hell’o. Binnen vind je een muur met de geschiedenis van Krëfel, getekend door kunstenaars van “La Minute Belge” (Uitgeverij Dupuis).
Krëfel heeft er een winkel van en voor Brusselaars van gemaakt. Voor culinaire demonstraties in de keuken werkt de winkel samen met de Brusselse chef-kok Albert Verdeyen, bekend van Stoemp. Voor de klanten is er een koffiehoek met in Brussel gebrande koffie van Mok, broodbeleg van Buddy Buddy, een buur van de winkel, en koekjes van Generous of pralines van Aubrion.
Advies blijft essentieel
In de ultramoderne winkel vinden shoppers een grote televisiewand met bioscoopervaring, een Tech Bar, multimediale belevingstafels, een ontspanningsruimte en een aanbod gereviseerde smartphones. De winkel voorziet een click & collect afhaaldienst en werkt voor duurzaam bezorgen samen met Cargo Vélo. Krëfel heeft ook een partnership met Beego, een start-up die toestellen installeert of configureert bij de consumenten thuis.
Klanten met een auto hebben recht op 1 uur gratis parkeren. Uit studies blijkt echter dat meer dan de helft van de Brusselse gezinnen niet over een auto beschikt: zij kunnen gebruik maken van Coursicab, een taxidienst die klanten met hun aankopen naar huis brengt (weliswaar op het grondgebied van de 19 Brusselse gemeenten).
“De nabijheid van een winkel blijft een belangrijke factor in de koopintentie”, zegt Frédéric Berghmans, communicatiedirecteur bij Krëfel. “Vandaag is het omnichannelaspect essentieel voor de consument, maar er zijn ook producten die je wil uitproberen, aanraken en door een specialist laten uitleggen. Om een televisie, een wasmachine of zelfs een smartphone te kopen, blijft advies in de winkel voor sommige van onze klanten essentieel.”