Tijdens het lange allerheiligenweekend organiseren dertig Belgische non-foodretailers voor de derde keer Bel Friday, dat lokaal winkelen wil promoten.
Opnieuw fysiek shoppen
Exact een jaar geleden, in volle coronapandemie, werd Bel Friday geboren. Met het initiatief wilden de deelnemende retailers het lokale Belgische handelsaanbod extra in de kijker zetten. Intussen kwam er ook al een succesvolle lente-editie.
De derde editie van Bel Friday staat komend weekend op het programma. Die staat volledig in het teken van fysiek winkelen, stelt CEO Joachim Rubin van LolaLiza. “Bel Friday wordt één groot feest. Het is fantastisch dat iedereen weer de mogelijkheid heeft om in bijna normale omstandigheden te gaan winkelen. Op Bel Friday willen we iets teruggeven aan al onze klanten. We verwelkomen hen in een goede sfeer en verwennen hen met leuke extra’s.”
Via de website www.belfriday.be kunnen shoppers volgen met welke acties elke retailer uitpakt. Toch is het geen louter commercieel evenement, want net zoals bij de vorige edities koppelen de initiatiefnemers een goed doel aan de actie. Een deel van de opbrengst gaat naar de aanplanting van acht hectaren bos in Bornem en Lasne, in samenwerking met Bos+. “Alle actoren binnen de Belgische retailsector zijn het erover eens dat het belangrijk is om zorg te dragen voor onze planeet. Het aanplanten van een bos past dus helemaal binnen die filosofie”, besluit Rubin.