Zoals eerder aangekondigd bouwt het in Amsterdam gevestigde modemerk Scotch & Soda zijn winkelnetwerk sterk uit. Nog voor het jaareinde komen er over heel de wereld vijftien fysieke winkels en zeven shop-in-shops bij.
Chinese webshop
Scotch & Soda zal nieuwe winkels openen in onder meer Parijs, Dortmund, Madrid, Philadelphia, Charlotte, Göteborg, Riyad, Mumbai en Perth. Bovendien zal het modemerk, zo meldt Yahoo!, na een soft launch in augustus, officieel zijn eerste digitale winkel openen op Tmall in China. Het Nederlandse label is sinds deze zomer aanwezig in het Aziatische land, en om die lancering te ondersteunen heeft het modebedrijf sociale media accounts aangemaakt op Weibo, Little Red Book, WeChat en Douyin.
Sinds januari heeft Scotch & Soda al 34 fysieke winkels en 27 shop-in-shops geopend. Met de nieuwe vestigingen erbij zal de totale retail- en franchiseportfolio van het merk tegen het einde van het jaar wereldwijd uit 249 winkels en 280 shop-in-shops bestaan.
Nieuw logo
Alle gevels zullen worden voorzien van het nieuwe merklogo dat in maart werd onthuld. Het interieur omvat warme kleuren en strakke designelementen, evenals duurzame elementen zoals LED-verlichting, FSC-gecertificeerde houten visgraatvloeren en hangers van gerecycled materiaal.
Om de expansie te ondersteunen opent het merk begin volgend jaar een nieuw distributiecentrum van 27.500 m² in Hoofddorp, nabij Amsterdam.