Ommekeer in aanpak
Tot vorig jaar leek het er nog op dat Zalando de eigen merken ging opwaarderen, die werden gezien als een mogelijkheid om hogere marges te realiseren en zo het verlieslatende bedrijf op de weg naar rendabiliteit te zetten. Het eigen luxemerk Kiomi kreeg daarbij zelfs een eigen verkoopplatform, los van het Zalando-platform.
Nauwelijks negen maanden later werd echter de stekker al uit die Kiomi-shop getrokken en sindsdien wordt Kiomi gewoon via de webshop van Zalando verkocht. Voor andere eigen merken was de ingreep nog drastischer: van Pink Loop en Magnificent worden geen nieuwe producten meer aangeboden, en nu is ook Seven Seconds aan zijn laatste adem toe.
Zalado houdt na de sanering nog twaalf eigen merken over: Anna Field, Even&odd, Fullsto, Kiomi, Mai Più Senza, Mint&berry, Pier One, Stups, Taupage, Twintip, Your Turn en Zign. Met dat aanbod wordt niettemin de hele waaier van kinder-, heren- tot damesmode, inclusief schoenen, afgedekt.