Het online modeplatform voegt tientallen luxemerken toe aan zijn assortiment en gaat samenwerken met designerplatform Not Just A Label (NJAL).
50 nieuwe merken
Via de uitbreiding van het luxe-aanbod wil Zalando zich profileren als een “geloofwaardige, frisse en inclusieve partner voor luxe- en designermerken”, luidt het in persbericht. Dit jaar verwelkomde het modeplatform al meer dan 50 nieuwe luxemerken, waaronder Missoni, Christopher Kane, 032C en Mansur Gavriel.
Naast de nieuwe merken op het platform, zal Zalando vanaf september ook samenwerken met het in 2008 opgerichte internationale designerplatform NJAL. NJAL biedt designers de kans om hun werk te tonen aan een werelwijd publiek en zal in de toekomst verschillende opkomende merken van diverse achtergronden naar Zalando Designer (de luxe-afdeling van het platform) brengen.
Inclusief
De ambities van Zalando worden ondersteund door een speciale marketingcampagne genaamd ‘Luxury on Your Terms’. Het is een interactieve videoserie met de Amerikaanse acteur acteur Lachlan Watson in de hoofdrol. Klanten kunnen de collecties uit de serie kopen via Zalando.
“Wij zetten de komende tijd extra in op de categorie Designer door de mix van merken, het aanbod en de ervaring op de website te verbeteren. Samen met onze partners willen wij ons richten op het uitbreiden van een duurzamer, diverser en inclusief luxe- en designeraanbod om bij te dragen aan positieve verandering voor onze klanten en de industrie”, verklaart Anaheta Metghalchi von Berenberg, Buying Director Designer bij Zalando.