Guess heeft zich goed hersteld van de coronacrisis. In het tweede kwartaal kwam de omzet weer in de buurt van vóór de pandemie, terwijl de winst zelfs fors hoger afsloot.
Naweeën
Tussen mei en juli boekte Guess een omzet van 628,6 miljoen dollar (530 miljoen euro), een stijging met ruim 57% tegenover 2020 en slechts 8% onder pre-coronaniveau. Guess bleef de impact van de coronacrisis voelen, wat zicht uitte in een lagere vraag, capaciteitsbeperkingen en tijdelijke winkelsluitingen. Gemiddeld bleven de winkels gedurende ongeveer 5% van het kwartaal gesloten, vooral in Europa en Canada. Intussen zijn alle vestigingen wel weer open.
Het Amerikaanse modemerk realiseerde een operationele winst van 87,4 miljoen dollar (75 miljoen euro), bijna een verdubbeling ten opzichte van het tweede kwartaal van 2019. In dezelfde periode vorig jaar was er nog een verlies van 14,3 miljoen dollar.
Voor de rest van het jaar verwacht Guess vergelijkbare resultaten. Dat betekent een licht lagere tot vlakke omzet (vergeleken met pre-coronaniveau), met een winstmarge in de buurt van 10%. Op langere termijn is het bedrijf erg optimistisch: het mikt op een winstmarge van 12% over twee jaar.