Ondanks een sterke stijging van de omzet heeft Just Eat Takeaway in de eerste zes maanden bijna een half miljard euro verlies geleden.
“Piek bereikt”
Dat het maaltijdbezorgbedrijf zo diep in het rood dook, heeft alles te maken met de afronding van de overnames van Just Eat (april) en Grubhub (juni). Volgens het fusiebedrijf is de piek van de verliezen daarmee bereikt en zal de winstgevendheid door de schaalvergroting en groei snel verbeteren.
De omzet van Just Eat Takeaway steeg in het eerste semester naar 1,77 miljard euro. In dat cijfer is nog geen rekening gehouden met de bijdrage van Grubhub. Het aantal bestellingen nam toe met 61% naar 412 miljoen, waarbij ook het marktaandeel groeide.
Uiteindelijk kwam het nettoverlies uit op 486 miljoen euro. In dezelfde periode vorig jaar bedroeg het verlies nog 59 miljoen euro, meldt Het Nieuwsblad.
Just Eat Takeaway herhaalde dat het een koper zoekt voor zijn belang van 33% in het Braziliaanse bezorgbedrijf iFood. Het hoogste bod tot nu toe, goed voor 2,3 miljard euro, werd bestempeld als onvoldoende.