Modeketen Mango denkt dit jaar de omzet van 2019 te kunnen overtreffen, zegt het Spaanse bedrijf bij de presentatie van beter dan verwachte halfjaarcijfers.
Grootste groei online
In de eerste zes maanden van dit jaar stegen de opbrengsten van Mango met 21% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vooral in mei en juni liep de verkoop erg vlot, met cijfers op het niveau van voor de crisis. Mango boekte in heel 2019 een omzet van 2,3 miljard euro, schrijft FashionUnited.
De Spaanse retailer investeert al jaren fors in de uitbouw van zijn online kanaal. Het komt dan ook niet als een verrassing dat het bedrijf daar zijn grootste vooruitgang boekt: de onlineverkoop steeg tijdens de eerste helft van jaar opnieuw met 37%. Ten opzichte van twee jaar geleden gaat het zelfs om een groei van 85%. Mango haalt intussen 46% van zijn opbrengsten uit e-commerce en herhaalde zijn eerdere doelstelling om dit jaar de symbolische grens van het miljard euro online omzet te doorbreken.
Topman Toni Ruiz zei dat de geboekte resultaten hem optimistisch stemmen over de rest van het jaar. Hij rekent dan ook op een jaaromzet die uitkomt boven het niveau van 2019.