Hoewel er nog steeds enkele coronamaatregelen van kracht zijn, liggen de verkoopcijfers van luxelabel Burberry weer op het niveau van vóór de pandemie.
Minder kortingen toegekend
Het Britse merk slaagde er het voorbije kwartaal in meer producten tegen de volle prijs te verkopen. Vooral in Azië en de Verenigde Staten kon Burberry nieuwe, jonge klanten aantrekken. De totale vergelijkbare omzet steeg met 1% ten opzichte van twee jaar geleden tot 479 miljoen pond (560 miljoen euro). In Europa was er evenwel een daling met 38%.
Vooral de schoenen van Burberry verkochten erg goed, met ruim een verdubbeling ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Daarnaast presteerden ook de lederwaren en jassen erg goed, schrijft Retail Gazette.
In de drie maanden tot 26 juni was gemiddeld 11% van de winkels gesloten. De situatie verbeterde wel sterk tegen het eind van de periode, toen nog zo’n 3% van de verkooppunten dicht bleef. Ongeveer 1 op 3 winkels werkt ook vandaag niettemin met beperkte openingsuren en de activiteiten in Europa en een groot deel van Azië hebben nog altijd zwaar te lijden onder de aanzienlijke daling van het internationale toeristenverkeer.