Voortaan kunnen ook Belgische retailers hun fysieke winkels rechtstreeks aansluiten op het Zalando-platform om hun producten online te verkopen. C&A is een van de eerste partners.
“Daar zijn waar onze klanten shoppen”
Online retailer Zalando versnelt verder de uitrol van zijn partnerprogramma en nodigt nu ook Belgische retailers uit om gebruik te maken van z’n platform. Het Connected Retail programma laat zowel zelfstandige winkeliers als winkelketens toe om eenvoudig hun voorraad online te brengen en de producten beschikbaar te maken voor alle Zalando-klanten. Winkeliers hebben enkel een internetverbinding en een printer nodig, Zalando levert de software, online content, betaaldiensten, klantenservice en ondersteuning. Bovendien zullen Belgische klanten hun lokale winkels kunnen steunen dankzij een filter om te zoeken naar artikelen die rechtstreeks worden verzonden vanuit winkels in hun buurt.
Een van de eerste retailers die zich bij Zalando in België heeft aangesloten is C&A. Zalando-klanten in België kunnen nu hun aankopen rechtstreeks ontvangen vanuit de C&A-winkels in Antwerpen (Meir) en Gent (Korenmarkt). “Wij willen daar zijn waar onze klanten shoppen: online en in onze winkels. Zalando Connected Retail is als platform voor de moderne en modebewuste consument een mooie aanvulling op onze eigen kanalen,” zegt Mieke van Groningen, Head of Operations Benelux bij C&A. Ook in andere Europese landen werkt de modeketen al samen met Zalando.
Het Connected Retail platform heeft nu al een netwerk van meer dan 4.000 actieve winkels in twaalf Europese markten. Tegen het einde van het jaar moeten dat er 6.000 zijn. Zalando investeert daarvoor 50 miljoen euro dit jaar.