Woensdagochtend opende Albert Heijn twee nieuwe Belgische franchisewinkels. De teller staat nu op 63, de ambitie blijft liggen op 100 winkels.
Lokale producten
In een gloednieuw pand aan de drukke Bredabaan in Merksem opende Albert Heijn een 1.400 vierkante meter grote supermarkt met een ruime parking van 44 plaatsen en een overdekte fietsenstalling. De winkel wordt uitgebaat door franchisenemer Pieter-Jan Vaes, die voor de invulling van een veertigtal lokale jobs op zoek ging naar lokaal talent in samenwerking met City Pirates Merksem. De winkel biedt ook ruimte voor lokale producten, zoals de Antwerpse Succes Koffie.
“Deze winkel heeft alles in huis om het goed te doen,” denkt Raf Van den Heuvel, general manager van Albert Heijn België. “Een goede ligging, een fantastisch team en een bewezen formule. Dit is een regio waar scherpe prijzen bijzonder gewaardeerd worden. Dat komt goed uit, want onze producten zijn altijd laaggeprijsd.”
Ook in Vilvoorde opende Albert Heijn op hetzelfde moment een nieuwe winkel van 1.400 vierkante meter. De vestiging brengt extra leven en attractiviteit in de nieuwe, duurzame wijk 4 Fonteinen die werd ontwikkeld door Matexi. Het is de tweede Albert Heijn voor de broers-franchisenemers Mathieu en Gabriel Colpan. Eerder dit jaar ging onder de vleugels van Gabriel Colpan een Albert Heijn winkel in Merchtem open. “Deze winkel in Vilvoorde is voor Albert Heijn een mooie versterking in Vlaams-Brabant en de grotere Brusselse regio,” aldus Raf Van den Heuvel.