De Britse cosmeticaketen The Body Shop wil tegen eind 2023 al zijn producten laten certificeren door The Vegan Society. Vandaag is zowat 60% van het aanbod van de retailer reeds veganistisch.
Controle op alle bestanddelen
Het certificeringsproces houdt in dat elke leverancier en elke fabrikant van grondstoffen gecontacteerd en gecontroleerd worden, schrijft Retail Insight Network. In totaal gaat het om zowat 3700 verschillende grondstoffen. Merkdirecteur Lionel Thoreau noemde de beslissing om 100% veganistisch te gaan “een natuurlijke volgende stap voor The Body Shop”, die past in de duurzaamheids- en milieudoelstellingen van het bedrijf.
In datzelfde kader wil de retailer nog dit jaar in 500 winkels navulstations installeren, volgend jaar komen daar nog eens 300 verkooppunten bij. “We willen dat navullingen mainstream worden – gemakkelijk en toegankelijk voor iedereen. Dit is slechts onze eerste stap in een vijfjarenplan om navulstations over de hele wereld uit te rollen”, aldus Thoreau.