Zalando breidt verder uit naar het oosten: vandaag gaat het modeplatform van start in Litouwen, Slovakije en Slovenië. Later dit jaar volgen Estland, Kroatië en Letland, in 2022 is het de beurt aan Hongarije en Roemenië.
Nieuwe kansen voor merken
Modeplatform Zalando breidt vandaag uit naar drie nieuwe markten: ook in Litouwen, Slovakije en Slovenië kunnen klanten vanaf nu kennismaken met het bekende gemak van het platform op het gebied van levering, betaling en retourneren. Later dit jaar volgen Kroatië, Estland en Letland en in 2022 ook Hongarije en Roemenië, meldt de retailer in een persbericht. Zalando bedient al 42 miljoen actieve klanten in twintig markten. De expansie creëert nieuwe kansen voor merken die deelnemen aan het partnerprogramma van het platform, benadrukt het bedrijf.
“We zijn zeer verheugd om klanten in Litouwen, Slovakije en Slovenië te verwelkomen. Voor ons is de lancering van ons platform in de drie landen een belangrijke stap om het startpunt voor mode te zijn in Europa en het Zalando-universum voor nog meer klanten open te stellen”, zegt Lisa Miczaika, vicepresident voor Centraal-Europa bij Zalando.