Reebok heeft naar verluidt de verregaande interesse van Authentic Brands opgewekt. De eigenaar van merken als Juicy Couture, Nautica en Nine West zou een miljard dollar (820 miljoen euro) over hebben voor het kwakkelende sportlabel, dat door Adidas in de etalage is gezet.
Meerdere kandidaten
Adidas betaalde in 2006 liefst 3,8 miljard dollar voor Reebok, en wilde zo grote concurrent Nike het vuur aan de schenen leggen op de Amerikaanse markt. Het bod van Authentic Brands, gemeld door The New York Post, ligt niettemin in de lijn van wat analisten naar voor schoven, toen Adidas in februari bekendmaakte Reebok definitief van de hand te willen doen.
In 2020 daalde de omzet van Reebok met 19% tot 1,4 miljard euro. Daarmee is het aandeel van het merk in de totale omzet van het Adidas-concern geslonken tot 7%, tegenover liefst 18% in 2010. Het herstelplan dat CEO Kasper Rorsted vijf jaar geleden lanceerde, zorgde voor een tijdelijke heropleving, maar de prestaties bleven desondanks onder het niveau van het moederbedrijf.
Naast Authentic Brands zouden ook Anta Sports, Fila en Cerberus Capital Management interesse hebben in Reebok. Over bedragen die zij eventueel over zouden hebben voor Reebok, is nog niets bekend.