“Retailers kiezen steeds meer voor online folderverspreiding”
Dat laat PromoButler weten in een persbericht. De online dienstverlener zegt zijn positie als marktleider het afgelopen jaar verder te hebben kunnen versterken. “In aanvulling of volledig ter vervanging van de kostelijke en papier verslindende huis-aan-huisbedelingen van hun papieren folders, kiezen de retailers steeds meer voor een online verspreiding”, vertelt Rik Claesen, CEO van NetMedia Europe, het bedrijf achter PromoButler.be.
Zo is Lidl België voor de verdeling van zijn non-foodfolder inmiddels gestopt met een papieren huis-aan-huisbedeling en gaat de discounter “nu volledig voor een online verspreiding via PromoButler, onze eigen website en sociale media”, aldus Willem-Jan Slock van Lidl België.
PromoButler.be, waarop naar eigen zeggen 90% van de Belgische retailers hun promotie- en belevingsfolders online publiceren, genereerde vorig jaar ruim 21 miljoen folderinzages. Geïnteresseerde bezoekers klikten daarbij 11 miljoen keer door op een individuele promotie of een product. Bovendien zou PromoButler.be steeds in de top tien van verwijzende websites van de deelnemende retailers opduiken.