De Belgische modeketen roept scholen op om zich kandidaat te stellen om de etalage van een lokale JBC-winkel naar eigen smaak in te richten. Het eerste ontwerp, gemaakt door de kinderen van De Zonnetuin uit Sint-Kruis, werd vanochtend voorgesteld.
Geen schoolfeest
Aan de basis van het hele project ligt Juf Siska van de Vrije Basisschool De Zonnetuin. Zij zocht een alternatief voor het jaarlijkse schoolfeest, dat dit jaar door corona niet kan doorgaan. En dus stelde ze haar plan voor aan JBC. “Wij waren meteen fan van het idee”, vertelt Bart Claes, CEO van de Belgische modeketen. “In deze bijzondere tijden is het belangrijker dan ooit om kinderen een creatieve uitlaatklep te bieden. We waren dan ook dadelijk enthousiast over het idee van juf Siska en stellen maar wat graag onze etalages ter beschikking.”
Het resultaat werd vanochtend voorgesteld in Brugge. De nieuwe etalage met zomerse collecties is opgebouwd rond ridders en jonkvrouwen, inclusief een heuse kasteelpoort. “Het is een erg leuke etalage geworden”, zegt woordvoerster Katrien Vangrunderbeeck. “Wij doen natuurlijk niets liever dan de creativiteit van kinderen te stimuleren, dus hebben we hen carte blanche gegeven. Ze mochten zelf volledig het thema en de uitwerking bepalen.”
Oproep
Het project is daarmee niet ten einde. JBC stelt in totaal 20 etalages ter beschikking, verspreid over heel het land. De modeketen roept alle juffen en meesters dan ook op om zich met hun klas kandidaat te stellen. Een onschuldige hand bij JBC zal 20 klassen of scholen selecteren die elk hun eigen etalage mogen ontwerpen. De nieuwe creaties worden op 14 juni worden onthuld.
Geïnteresseerde scholen kunnen zich inschrijven via deze link: www.jbc.be/pimp-onze-etalage