Miinto zag de omzet in het eerste kwartaal met bijna 70% stijgen. Het Deense platform krijgt ook een nieuw bestuursteam.
Groeitraject verderzetten
Op het platform van Miinto zijn intussen zo’n 1.800 modewinkels, merken en ontwerpers uit 13 landen actief. Het bedrijf realiseerde in de eerste drie maanden van het jaar een omzet van ruim 300 miljoen Deense kroon (meer dan 40 miljoen euro), een stijging met 67% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
CEO Konrad Kierklo (foto) is bijzonder blij met het mooie resultaat, zowel voor Miinto zelf als voor de partners. “Aangezien velen nog steeds worstelen met lockdowns en beperkingen, is het van cruciaal belang dat we online succesvol zijn.”
Om zijn verdere groei mogelijk te maken, installeert het platform een nieuw bestuursteam. Jørgen Madsen Lindemann, voormalig CEO van MTG Group wordt voorzitter. Hij krijgt het gezelschap van Jeanette Aaen, CEO van Illum, en van Peter Williams, voormalig CEO van het Britse Selfridges. “Het is geen geheim dat we nog steeds op een groeitraject zitten en dat we mensen nodig hebben met aanzienlijke zakelijke en commerciële vaardigheden die ook uitgebreide ervaring hebben met het opschalen van bedrijven voor internationale groei”, aldus Kierklo.