Vorig jaar lanceerde Lunch Garden een grootschalige vernieuwingsoperatie voor zijn 62 zelfbedieningsrestaurants. Stap voor stap krijgen die allemaal een modernere inrichting. En, zoals het een familierestaurant past, is daarbij ook aan de kinderen gedacht. Behalve met aangepaste menu’s voor de kleintjes pakt Lunch Garden nu ook uit met een heuse kinderhoek. Die nieuwe kids’ corners worden stap voor stap in de nieuwe restaurants uitgerold.
Voor en door kinderen
Lunch Garden huurde de diensten in van Idee Fiks, een communicatie- en activatie-agentschap gespecialiseerd in concepten voor (families met) kinderen tussen 3 en 12 jaar. Idee Fiks organiseerde een aantal info- en brainstormsessies met 10 tot 15 kinderen tussen 8 en 12 jaar, om samen de ideale kinderhoek te bedenken. De eerste sessie leverde tal van ideeën op die in een tweede brainstorming – dit keer met managers van de restaurants – werden afgetoetst op hun haalbaarheid. De resultaten werden door Idee Fiks verwerkt in een aantal vernieuwende opstellingen die ter beoordeling werden gepresenteerd aan een tweede groep van kinderen.
Het resultaat is een kinderhoek bedacht door en ontworpen voor kinderen. De kids’ corner benadrukt graag op speelse wijze alle voordelen van groenten en fruit. Terwijl hun ouders rustig eten, kunnen de kinderen spelen, kleuren en lezen in een eigen ruimte, onder het toeziend oog van mama en papa.
Lunch Garden, de keten van zelfbedieningsrestaurants in de buurt van retailcentra verspreid over heel België, profileert zich dus meer dan ooit als familierestaurant. Elk restaurant verwelkomt gemiddeld 600 klanten per dag, en dat al meer dan 40 jaar. De belangrijkste doelgroepen voor Lunch Garden zijn de actieve bevolking, gezinnen met kinderen en 50-plussers. Het bedrijf telt vandaag 62 restaurants en 1.300 medewerkers.