Warenhuisketen INNO laat het voorvoegsel Galeria vallen om weer aan te knopen met z’n roots. Op 6 mei opent de retailer het digitale shoppingplatform inno.be. Nog dit jaar worden de winkels in Luik, Leuven en Waasland Shopping verbouwd.
Verlenging van de offline winkelbeleving
Zeg niet langer Galeria Inno: voortaan is het opnieuw kortweg INNO. De dochteronderneming van de Duitse warenhuisgroep Galeria Karstadt Kaufhof keert terug naar z’n roots en lanceert een rebranding om dichter bij de Belgische shoppers te staan. De warenhuisketen mikt op een ‘thuisgevoel’ met de nieuwe baseline ‘For You’ en een nieuwe visuele identiteit die geleidelijk aan ingevoerd wordt. Ook de winkels ondergaan een metamorfose: na de verbouwing van INNO Schoten eind 2020 staan voor komende herfst de winkels in Luik, Leuven en Waasland Shopping op de planning. In de komende jaren volgen de andere winkels.
Op 6 mei opent de nieuwe online marktplaats inno.be, die moet fungeren als de 17de winkel van de warenhuisketen. De webwinkel verlengt de bestaande offline winkelbeleving maar voegt er ook wat aan toe, want online shoppers zullen er merken ontdekken die niet in de fysieke winkels te vinden zijn. Het is een echt platform: wie shopt op inno.be, koopt rechtstreeks bij de partners. De merken regelen zelf de verzending van elke bestelling. Vanaf 6 mei kunnen klanten ook online getrouwheidspunten sparen. Vanaf de zomer wordt het mogelijk om een bestelling af te halen of te retourneren in de winkels. Zodra de marketplace in België met succes gelanceerd is, onderzoekt INNO de mogelijkheden om die uit te breiden naar andere landen.
“Zoals vorig jaar aangekondigd, heeft INNO een nieuwe strategie ontwikkeld om dé Belgische omnichannel retailer te worden voor nationale en internationale klanten. De lokale behoeften méér dan beantwoorden is een van onze belangrijkste doelstellingen,” zegt CEO Armin Devender. “We vinden de department store helemaal opnieuw uit en maken van INNO een fascinerende place to be voor alle Belgen en toeristen. INNO wordt een inspirerende omgeving die alle zintuigen prikkelt met – dankzij de digitale marketplace – een assortiment dat eindeloze mogelijkheden biedt.”