H&M integreert duurzaamheidspunten in haar spaarprogramma. Klanten die oude kleren binnenbrengen of items uit de Conscious-collectie kopen, krijgen extra punten in het getrouwheidsprogramma.
Stimulans voor shoppers
Wie lid is van het Hello Member-getrouwheidsprogramma van H&M krijgt vanaf nu extra punten – zogeheten Conscious Points – als ze duurzamere keuzes maken. Wie gedragen kleding in de winkels binnenbrengt om te laten recycleren, kreeg eerder al 15% korting op een kledingaankoop, maar nu krijgen ze ook 15 Conscious Points.
Natuurlijk wil H&M met het systeem vooral de verkoop van haar eigen duurzame Conscious-collectie stimuleren. Voor elke euro die naar kledingstukken uit die collectie gaat, ontvangt de klant ook een duurzaamheidspunt. Maar ook als klanten met een eigen herbruikbare tas komen shoppen, verdienen ze vijf punten.
De verzamelde punten geven recht op extra voordelen, zoals gepersonaliseerde aanbiedingen en toegang tot exclusieve evenementen en diensten. “Door de punten die leden verzamelen met duurzamere keuzes duidelijk in beeld te brengen, hopen we onze leden op te voeden, te betrekken en te helpen om in de toekomst duurzamere acties en keuzes te blijven maken”, zegt Magali Deckers, Loyalty Manager van H&M België.