Delhaize verandert voor één maand van naam en wordt Belhaize. Zo wil de retailer producten van eigen bodem extra in de kijker plaatsen en de Belgische producenten bedanken.
Coronaversnelling
Vorig jaar steeg de vraag naar Belgische producten bij Delhaize met 15%, daardoor zijn nu zeven op de tien producten bij de winkelketen van Belgische origine. Volgens de retailer heeft de coronapandemie daarbij overduidelijk als accelerator gefungeerd.
Om de zowat 1600 Belgische producenten te bedanken verandert Delhaize volgens een persbericht tijdelijk haar naam in Belhaize. “We zijn trots op de samenwerking die we met elk van hen hebben opgebouwd. Het is dan ook onze ambitie om het aandeel van Belgische producten in onze rayons te blijven laten groeien”, zegt CEO Xavier Piesvaux.
De Belgische leveranciers en producenten krijgen ook extra aandacht in de winkels en op de website van de retailer. Lokale producten zullen nog meer naar voren worden geschoven en enkele verpakkingen zullen tijdelijk andere logo’s krijgen om de lokale verankering nog meer in de verf te zetten.
De naamsverandering is echter vooral een marketingstunt: amper twee winkels (Waterloo en Wilrijk) krijgen écht een ander logo, op de webshop was er nog geen spoor van een andere naam… en de url belhaize.be, die is inmiddels geregistreerd door een snelle domeinnamenkaper.