Sinds enkele maanden staat Simply You Box op eigen benen binnen de groep Carrefour. Het maaltijddozenbedrijf breidt het aantal recepten en bezorgmomenten uit en wil ook klanten van andere retailers verleiden.
Hoge groeiambities
Momenteel verkoopt Simply You Box in België elke week zowat 2000 maaltijdboxen, maar dat aantal moet dit jaar verdubbelen. Om die groeiambities waar te maken, werd het merk dat in 2016 door Carrefour Belgium werd gelanceerd, ondergebracht in een aparte vennootschap met een toegewijd team: Quitoque België is een zusterbedrijf van het Franse Quitoque, dat bij onze zuiderburen de nummer één is van de maaltijdboxen en sinds 2018 onderdeel is van de groep Carrefour.
“We beginnen een nieuw hoofdstuk,” zegt country manager Charles Van den Bogaert. Hij ziet groot potentieel voor maaltijdboxen in België: het concept ontzorgt consumenten en biedt hen een mooi compromis tussen inspiratie en tijdsbesparing, zegt hij. Simply You Box werkt volgens een formule zonder abonnement, presenteert Belgische recepten met Belgische producten en profileert zich ook als een oplossing tegen voedselverspilling.
“Ik wil ook de klanten van Aldi, Lidl, Colruyt en Delhaize overtuigen om onze box te gebruiken. Er zijn elf miljoen Belgen, dus potentieel genoeg”, vertelt hij in een interview met RetailDetail. Simply You Box bereikt zowel gezinnen als singles en senioren. De leverancier heeft alvast het wekelijkse aanbod uitgebreid van tien naar veertien recepten, en gaat ook het aantal leveringsdagen en -uren uitbreiden: “Vandaag leveren we enkel op maandag, maar klanten vragen meer flexibiliteit.”