Delhaize België heeft zopas de eerste volwaardige iPhone-applicatie voor haar winkels en diensten in België gelanceerd. De applicatie is gratis te downloaden via de “App store” van Apple. “Delhaize België is gekend voor haar innovaties. Het is dus niet toevallig dat we deze iPhone-applicatie lanceren. Via onze innovaties willen we het dagelijkse leven van onze klanten vereenvoudigen. We zijn er dan ook van overtuigd dat deze applicatie een meerwaarde biedt aan de winkelervaring van onze klanten”, zegt Michel Eeckhout, CEO van Delhaize België.
Boodschappenlijstje delen
Applicaties voor de iPhone zijn erg trendy, maar ze zijn niet altijd even nuttig. Deze app heeft echter wel meerwaarde, klinkt het bij Delhaize. Zo kan de klant via zijn iPhone de dichtstbijzijnde winkel lokaliseren en krijgt hij de snelste route op het scherm. Voorts biedt de applicatie een overzicht van alle winkelformules van Delhaize, inclusief winkeladressen en openingsuren. Via de applicatie kan de klant ook een video bekijken over Delhaize Direct, de onlinebesteldienst van de supermarktketen.
Een ander voordeel is de digitale Pluskaart, ideaal voor klanten die hun getrouwheidskaart wel eens vergeten. Maar veruit de handigste optie is toch het digitale boodschappenlijstje, dat men zelfs kan delen met andere gezinsleden. Op die manier heeft elk gezinslid altijd het meest volledige boodschappenlijstje bij zich, wie er ook gaat winkelen.
Binnenkort ook voor andere smartphones
Deze applicatie zal in eerste instantie aangeboden worden in de “App store” van Apple. Via dit platform kan de Delhaizeklant de applicatie gratis downloaden. De toepassing is niet alleen geschikt voor de iPhone, maar ook voor de iPad en de iPod Touch. Op korte termijn zal de aangeboden applicatie ook op Android-toestellen en andere smartphones beschikbaar zijn.