Familiale modeketen Brooklyn blijft inzetten op fysieke winkelbeleving, meer dan ooit in tijden van pandemie. De pas vernieuwde winkel in Knokke kreeg een urban karakter en gunt jeans de hoofddrol. Bekijk hier de foto’s.
Inspirerende omgeving
Afgelopen vrijdag 26 maart heropende de volledig vernieuwde winkels van Brooklyn in Knokke de deuren. De zaak kreeg een volledige make-over in minder dan vier weken tijd. Ondanks de coronapandemie houdt de West-Vlaamse familiale keten met deze investering vast aan het tempo van vernieuwing van haar winkels: eerder kwamen ook al Gent, Oostende en Roeselare aan de beurt.
“De COVID-maatregelen deden ons nog meer beseffen hoezeer klanten de offline shopervaring missen. Nieuwe collecties kunnen bekijken, voelen en passen in een inspirerende omgeving mét persoonlijk advies geeft een goed gevoel. Dat is waarom wij blijven geloven in echte winkels.” zegt eigenaar Ubbe Descamps. “We maken uitzonderlijke tijden door waarin onze maatschappij op haar duurzaamheid en samenhang getest wordt. Toch geloof ik dat de tunnel niet meer zo lang is en de herstart nabij. De lente is begonnen en dat alleen al opent perspectieven! Wij zijn helemaal klaar voor een nieuwe start die de kwelling van 2020 snel zal doen vergeten.”
Het nieuwe interieur werd bedacht door Five AM designstudio in lijn met het urban concept van Brooklyn. De liefde voor bruisende steden én de passie voor jeans resulteerden in een opvallend kosmopolitische winkelbeleving in het hart van Knokke. Heren- en damescollecties zijn intuïtief naast elkaar gezet, met centraal de broeken en jeans als focuspunt. De structuur van het gebouw bleef gerespecteerd en het daglicht stroomt midden in de winkel rijkelijk naar binnen. Dit alles geeft de shop een zeer open gevoel.