De anti-verspillingsapp Too Good To Go introduceert de Waste Warrior Brands (WAW Brands), een Belgische coalitie van 12 merken die zich engageren om samen de strijd tegen voedselverspilling aan te gaan.
“Complex probleem”
De twaalf merken zijn Unilever, Alpro, Ginette, IKEA, Lactel, PepsiCo, BelOrta, Danone, Philadelphia, Bel, Makro en Carrefour. Door de verklaring “Voor een planeet zonder voedselverspilling” te onderschrijven, beloven ze zich samen met met Too Good To Go te engageren op drie gebieden: intern engagement, externe communicatie en actie ondernemen.
In de eerste plaats zal Too Good to Go educatief materiaal, zoals bijvoorbeeld workshops of presentaties ter beschikking stellen aan de partners. Die kunnen hun werknemers dan informeren en sensibilseren rond voedselverspilling.
Daarnaast worden de WAW Brands aangemoedigd om ook hun klanten te betrekken bij de problematiek. Dit kunnen ze doen door klanten te informeren en de eigen acties te tonen. Ook op dit vlak zal Too Good To Go de merken ondersteunen via allerlei communicatiemateriaal.
Ten slotte verbinden de ‘coalitiepartners’ zich ertoe om minstens één concrete actie op touw te zetten tegen voedselverspilling. Dat doen ze door Too Good To Go-campagnes actief te ondersteunen.
“Met meer dan 3,6 miljoen ton voedsel dat per jaar verspild wordt in België, is voedselverspilling één van de meest complexe problemen ter wereld”, zegt Franco Prontera, Country Manager Too Good To Go in België. “Door onze contacten met verschillende merken en bedrijven, voelden we een enorme wens om actie te ondernemen tegen dit probleem. Zo ontstond het idee voor de coalitie van de Waste Warrior Brands. We zijn trots dat vandaag 12 merken de verklaring ondertekend hebben en hopen dat er binnenkort nog veel meer bedrijven bij zullen komen.”